פרסום מודעות תכנון ובניה - אנחנו כאן לשירותכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:






פרסום הקלות בניה

הקלות בבנייה הינן הדרך של החוק להתאים את תחום הבנייה למציאות הדינמית והמשתנה תדיר. לשטחים רבים ברחבי הארץ ישנן תוכניות בנייה, מעבר לנעשה בהן בפועל. כשאנו רוצים לבקש היתר בנייה, אנו נדרשים להבין את כלל ההיבטים התכנוניים אודות השטח. לעתים, ישנה אפשרות לקבל "הקלה". ההקלות מהוות אופציה לשינויים מסוימים בתוכנית המקורית, כיוון שהתוכניות הינן ארוכות טווח ופעמים רבות נדרשות לשינויים. חשוב להדגיש כי החוק מגביל את מידת השינוי האפשרית בתוכנית המקורית. על מנת לבקש מן הוועדה הקלה עלינו לקיים פרסום הקלות בניה. נענע פרסומי נדלן היא חברה המתמחה בדיוק בזה! אם אתם מחפשים איך להתקדם  במהירות- אנחנו כאן בשבילכם.

פרסום הקלות בניה – שאלות נפוצות

קודם כל, נדגיש כי אין הבטחה לאישור ההקלות בעקבות פרסומן! הליך פרסום הקלות בניה הינו הליך פורמלי ומהווה נדבך בהגשת הבקשה לוועדת התכנון המקומית. הפרסום מתבצע במספר פלטפורמות. העיתונות הכתובה הינה המדיום המרכזי לפרסום, ובתוכה חייב להיכלל עיתון הנחשב לנפוץ בישראל. כאשר אנו מפרסמים בעיתון, נדאג לפרסם מודעה גם באינטרנט באתר הרשות המקומית. יתרה מכך, יש לדאוג לשליחת הודעות במסירה אישית לכלל בעלי הנכסים הגובלים בנכס בו אנו מעוניינים לבנות. עלינו לוודא כי הם מקבלים את ההודעות. הפרסום האחרון הינו תליית שלט בכניסה לנכס. תליית השלט מבטיחה כי גם אלו אשר לא נתקלו במודעות האחרות, אך גרים באזור, יוכלו לראות את השינוי ויקבלו אפשרות להתנגד במידה והם מעוניינים בכך.

נוסח

החוק לא דורש נוסח ספציפי, אך ישנם קווים מנחים החייבים להיכלל בכלל המודעות. פרסום הקלות בניה מכיל פירוט אודות התוכנית המוצעת, הדגשת ההבדלים בין המצב הקיים לבין התוכנית ופירוט הכתובת והתאריך אליהם ניתן להגיש התנגדות לתהליך.

תהליך פרסום הקלות הבניה

נענע פרסומי נדלן, היא חברה וותיקה הלוקחת על עצמה לעשות את כל הליך הפרסום עבורך. תוך 14 יום במקסימום נדאג לפרסם בהתאמה מדויקת לכתוב בחוק. חשוב לנו שתוכל להתעדכן בזמן אמת בפרסום, לכן דאגנו לאפשרות אונליין בה תוכל לראות בכל רגע איפה עומד ההליך הפרסומי.

 

פרסום הקלות

פרסום הקלות

אם אתם מעוניינים לקבל היתר בנייה תחת הקלות מסוימות, אבל לא ממש בטוחים איך עובד החוק בהקשר הזה- הגעתם למקום הנכון! נענע פרסומי נדלן היא חברה וותיקה העוסקת בפרסומי בנייה. אנו מכירים את חוק התכנון והבנייה על בוריו ויודעים בדיוק איזה פרסום הקלות נדרש.

איך מתבצע פרסום הקלות

פרסום הקלות הינו חלק קריטי בתהליך קבלת היתר הבנייה. פעמים רבות, נתכנן תוכנית בנייה ונרצה לקיים שינויים קלים בתכנון המקורי עבור שטח זה. החוק מכיר בכך ונותן זאת כאופציה, נוכל לעתים לבקש הקלות בבנייה, אך חשוב לשים לב כי הן אינן מהוות סטייה ניכרת מן התכנון המקורי לשטח. נדגיש בפניכם כי פרסום זה אינו מהווה הבטחה לכך שהבקשה אושרה! הפרסום מתבצע בעיתונות הכתובה, לפחות בשני עיתונים, אשר אחד מהם מוגדר כעיתון נפוץ בישראל. יתרה מכך, נדרש גם לתלות שלט במיקום מרכזי בנכס המסביר אודות ההקלות. קריטריון נוסף הינו שליחת הודעות במסירה אישית לבעלי הנכסים הסמוכים על מנת לוודא שהם מעודכנים בשינוי הפוטנציאלי.

מה הניסוח המתאים?

החוק אינו דורש נוסח חד משמעי, אך כן מתווה קווים כלליים אליהם אנו נדרשים עת פרסום הקלות בנייה. על המודעה המפורסמת לכלול מספר פרטים דוגמת פירוט על הנכס, הסבר אודות התוכנית המוצעת והדגשת ההבדלים בין המצב הקיים לבין השינויים אותם אתם מעוניינים לבצע. חשוב שהמודעה תכלול גם כתובת ותאריך אחרון בו אפשר להגיש התנגדויות לתוכנית. הרציונל המרכזי מאחורי הפרסומים השונים הינו הנגשת המידע לציבור באופן המאפשר להם להביע דעה.

תהליך הפרסום של ההקלות

תהליך הפרסום מתבצע בעיתונות הכתובה, אונליין באתר הרשות המקומית, תליית שלט במקום מרכזי בנכס ומסירת הודעות אישיות לבעלי הנכסים הגובלים. על מנת לוודא שההליך מתבצע בצורה המדויקת לחוק והמהירה ביותר עבורכם, ללא עיכובים מיותרים בדרך לקבלת ההיתר, מומלץ לעשות זאת עם חברה המתמחה בתחום השיווק ובתחומי הנדלן. נענע פרסומי נדלן הינה חברה בעלת מוניטין רב בתחום פרסומי הנדלן, איתנו תוכל להיות בראש שקט ולדעת שבתוך שבועיים יש לך כל מה שצריך על הפי החוק בדרך להיתר.

פרסום הקלות בניה

פרסום מודעות תכנון ובניה - אנחנו כאן לשירותכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אתם שואלים - אנחנו עונים!

מתי אני נדרש לבצע פרסום לפי חוק התכנון והבנייה?

כל אדם המבקש לבצע שינוי של תוכנית מתאר מקומית /תוכנית מתאר מחוזית /תוכניות מפורטות (תב"ע) ו/ או אדם המגיש בקשה לשימוש חורג ו/או בקשה להקלה לפי סעיף 62א(9) לחוק התכנון והבניה חייב בביצוע פרסום מודעות תכנון ובניה בהתאם לסעיפי החוק השונים. ביצוע פרסום לפי הוראות חוק התכנון והבניה הינו תנאי לקבלת היתר בניה מוועדת התכנון המקומית. חשוב לציין כי קיים שוני בדרישות חוק התכנון והבניה בכל הנוגע לפרסום של שימוש חורג ו/או פרסום של הקלה לעומת פרסום של שינוי תוכנית מתאר קיימת אן הפקדת תב"ע. יש לציין כי גם לצורך כל בקשה לביצוע תמ"א 38 על מגיש הבקשה לבצע פרסום לפי חוק תכנון ובניה.

מאמר קשוריידוע שכנים בעת שימוש בשטחים ציבוריים

– התפרסמה ב-YNET בתאריך 3.8.11

חברת נענע פרסומי נדל"ן מבצעת את כל סוגי הפרסומים על פי חוק תכנון ובניה. חברתנו מעניקה ללקוח חבילת תיעוד מלאה אותה הוא מגיש לועדת התכנון המקומית כעדות לכך שבוצע פרסום בהתאם להוראות החוק.

כמה זמן נמשך פרסום מודעות תכנון ובניה?

הליך הפרסום של מודעות תכנון ובניה נמשך 15 ימים במקרה של פרסום הקלות או פרסום שימוש חורג לפי סעיף 149 לחוק התכנון והבניה, וחודשיים במקרה של שינוי או הפקדת של תב"ע לפי סעיף 89 ו-177 לחוק התכנון והבניה, כאשר המועד הקובע לסיום הליך הפרסום יהיה המאוחר מבין כל מועד הביצוע של כל הליך הנדרש על פי חוק התכנון והבניה.

יש לציין כי במידה ולא הוגשו התנגדויות מנומקות בכתב לועדת התכנון תוך פרק זמן סביר מיום תחילת הפרסום אזי ועדת התכנון יכולה לאשר את התוכנית כפי שהוגשה.

מאמרו של עו"ד עמית גלברד בנושא – זכות התנגדות לפי חוק התכנון והבניה

– התפרסם באתרנו בתאריך 22.8.11

מהו פרסום בעיתון לפי הגדרות חוק התכנון והבניה?

במסגרת פרסום מודעות התכנון והבניה, יש לבצע פרסום בעיתונות הכתובה. "פרסום בעיתון" על פי חוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, הנו פרסום בשני עיתונים יומיים אשר אחד מהם הוגדר על ידי שר הפנים כעיתון נפוץ (ידיעות אחרונות/ישראל היום/מעריב הבוקר), וכן פרסום במקומון המופיע לפחות אחת לשבוע.

במקומות בהם שיעור האוכלוסיה של דוברי ערבית ורוסית עולה על 105 מכלל האוכלוסיה באזור, יש לבצע את הפרסום לפי חוק התכנון והבניה גם בשפה נוספת.

פרסום מודעות תכנון ובניה בעיתון מתבצע למשך יום אחד בלבד במדור מיוחד בעיתון שכותרתו"הודעות בעניין תכנון ובניה".

חברת נענע פרסומי נדל"ן מבצעת עבורך את פרסומי מודעות התכנון והבניה בעיתון לרבות עריכת הגרפיקה של המודעה תוך הקפדה על כל הוראות חוק התכנון והבניה. גזירי העיתון בתוספת תצהיר חתום יימסרו ללקוחותינו כעדות לביצוע הפרסום בעיתונים. אנו מפרסמים את כלל מודעות תכנון ובניה בלוח מרוכז המופיע אחת לשבוע בעיתונות הכתובה.

ראה עדכון עלהנחיות מיוחדות לפרסום מודעות תכנון ובניה בעיתון – מחוז צפון ומחוז חיפה

האם יש דרישות מיוחדות לפרסום מודעות תכנון ובניה בעיתונות?

חוק התכנון והבניה אינו קובע כיצד יש לפרסם מודעות תכנון ובניה בעיתון.

הפסיקה במספר מקרים קבעה כי מודעות תכנון ובניה המתפרסמות בעיתון להיות קריאות.

לאחרונה, החלו מספר ועדות תכנון (מחוזיות ומקומיות) לקבוע את צורתן, גודלן ואופן פרסומן של מודעות תכנון ובניה. חלק מהועדות קבעו גודל פונט מינימאלי לפרסום, חלק מהועדות קבעו באילו עיתונים יש לבצע את פרסום מודעות התכנון והבניה וכיו"ב. אנו ממליצים לשים לב להנחיות הועדה בקשר לפרסום בעיתונים ולהקפיד עליהם – שכן הפרסום עלול להיפסל.

מעבר לשאלות תשובות
הקובץ הועלה בהצלחה!
leoslogo